Assalamualaikum...

Aku nak citer pasal apa hah?? jap2..pikir lu..

sal Indonesia...dugaan bnyk gak sini..satu hal la MALL...
5 minit ja dari rumah aku kalu x macet ( jam) la..overall.nak pegi mall yang terdekat ada la 3-4 mall yang dekat, bajet 5-45 minit ja nak sampai... mall yang sangt2 besar.... x terpikir la kat sini ada mall yang mcm tu...( if korang consider org2 yg x da umah n merempat tepi jalan,mmg ternyata x adil la)

masa mula2 sampai,hari2 kluar..bila sengkek tau plak nak duk umah..
sini,kalu nak makan tepi jalan n korang x yakin..tanya ja direct halal ke x..
tp mostly halal la... cuma nak bg yakin ja..

kalu kat m'sia,upah orang gaji mahai,kalu org kg mcm aku neh mmg x penah terpikir nak ada org gaji n rumah sendiri ( walaupun sewa ja)...
upah org gaji lebih krang 600 000 rupiah..


rasa mahal kan??? sebenarnya dlm rm 240 je..bahagi plak 7 orang..x sampai RM50 pun sorang.
dia masak,kemas bilik n rumah,basuh n iron baju... agak naik lemak r aku..hahaha...

1000 rupiah baru 40 sen... tp kalu murah,mmg murah gla.. contoh la eh..
ice blended tepi jalan tu 3000rp je = RM1.20...

cucuq dia yang goreng2 tu 20 sen ja.. gena la aku nak kurus dok sini...

TP.......

persekitaran dia...
aku sangat sayang pada Malaysia aka PERLIS!

bersih ja,tgk hijau pun senang...kat sini nak hijau sangaaaaaaaattt SUSAH!
korang tgk budak2 main tepi jalan x pkai kasut,atas jalan tar tgh2 hari nieh, slumber ja x pkai kasut,tdor tepi jalan..

sangat kesian..tp korang x leh bg sedekah..
kalu bg sedekah,korang yang kna tangkap, bukan org yg mintk sedekah tu...

sapa yang ati lembut n sensitif tu susah r sket... tp lama2 dah besa..
pemandangan tu adalah pemandangan besa kota jakarta...

nnt aku citer lagi yer...

w'salam

0 comments:



Post a Comment