assalamualaikum,sahabat2..sori la lama tk contek hampa.besa la sbuk sket,klas setiap ari,tk dak cuti pg petg siang malam,letih2,tp untuk ISLAM n hampa..tk pa lah,kena berjuang..kena ad buah tngn..
sbnqnya aku pon tk tau nk crita ap kt hampa,aku bg khabar aiduladha aku lah kt sni,...bleh kn??

Kt sni raya korban dia lg meriah dr raya posa..mmg budak2 lg suka la,tp mmg btui pon..klu kita nk tngok pristwa yg berlaku pada ari tu mmg lg besaq iaitu peristiwa penyembelihan nabi Ismail Alaihi Salam..betapa besaqnya pengorbanan nabi Ismail dan Nabi Ibrahim dlm menunaikan perintah Allah..mmg beza ngn kita yg idup kt zaman nih.kita ni nk smyg fardu bg penuh pon payah..nk pakai cara yg ISLAM suruh pon pyah..tu kira kecik dh tu....tk suruh sembelih anak lg..pandai2 pikiq sendiri la..

kt sni klu raya pertama tu..mmg penuh la darah kt jln..jaln2 pijak darah..tension la gak,..huh.sbb depa punya sistem pembentungn kt sni truk sket..besala..bandar lama..huh

aku taun ni alhamdulillah Allah bg peluang smayg kt msjid azhar..klu taun lepas smyg kt msjid tp umah ja..huhu.smyg kt masjid azhar ni..waktu dgq khutbah dia mmg bes lah..tk dak sapa bleh lawan...kt sni khutbah mana ada pakai teks..tk mcm mesia..huhu..boshan..

klu kt sni kami brya kt umah negeri2..ad umh negeri pengelih..n negeri len..ad la istilah blik kampong kt situ...huhu..

nnti aku upload gmbq2 kt sni.klu ad masa insyaAllah...salam dr kaherah

Ahmad Faiz Bin Mohd Khalil alfateh al azhari al barlisi al maalizi

0 comments:



Post a Comment