SEM 1 COMPLETE ...

Alhamdulillah,dah cukup 5 bulan aku dekat jakarta.. dah bleh sesuaikan diri kat sini..
Sepanjang 5 bulan ni, dah 5 exam aku n alhamdulillah semua lulus n bleyh naik sem 2 tanpa masalah...

aku balik 27 feb ni smp 17 mac... cepat planning nak g mana tau :p

kat sini aku nak citer sal trip g bandung.. aku g 20 n 21 feb lepas.. ramai gak r.. dlm 25 org, smua budak u aku.. kitaorg g naik train.. Harga tiket pergi balik dlm 13o ribu = rm 48... dekat sana kitaorg tempah 2 van.. selesa la.. tp sepanjang perjalanan 3 jam ke bandung tuh... fuhhh.. cantik la... lalu kawasan padi huma ja....




HARI PERTAMA :

kitaorg trus g TANGKUBAN PERAHU ... tempat ni sebenarnya bekas kawah gunung berapi.. bleh bau la sulfur yg busuk tu.. tanah tinggi kan,sejuk gla kot.. smp2 ja ujan,lagi laa sejuk.. tp 1 r.. aku x ska org2 yg menjual kat situ...

kuar je dari van,terus kna serang.. suh bli souvenir.. keliling pinggang.. dia akn ikut mana ja kita p.. tension gak r.. so,x leyh jln sorang2.. cuak dowh... nama tmpt tangkuban perahu sebb depa kata gunung berapi ni bentuk dia mcm perahu yg terbalik... aku pun x phm.. aku nmpk bentuk perahu tp x nmpk terbalik pon... hahaha... ntah r..

pastu kitaorg g KOLAM AIR PANAS nama apa tah aku x ngat... tp best r... ada tempat nak naik kuda, kdai souvenir,... kolam air panas ni panjang.. mcm air terjun... sgt best lepas kna ujan,rendam air panas... hehehe....

next,kitaorg g tempt shopping nama dia RUMAH MODE.. tmpt ni memang dasyat r.. sapa byk duet ja leyh bli... tp kita pun bleyh bli sbenarnya ( org yg jaga standard ja sanggup bli kat sini )..
aku juz pusing2 tgk keliling mode house ni.. rasanya pemilik dia org Hindu sbb patung dewa dewi berlambak.. dia byk landscape tu jgn ckp r... semua cantik... Bandung ni syurga shopping.. so semua tmpt shopping dia cantik2....

pastu g makan kat RESTORAN MKNN SUNDA.. yg jenis dok bersila kat meja panjang tuh... mknn dia not bad r... sedap..... lpas mkn kitaorg terus check in hotel n tidor..... esoknya.....

HARI KEDUA :

kitaorg g 2 ari je.. so ari kedua adalah hari yg budak2 pompuan suka.. SHOPPING.. hehehe... tmpt pertama adalah PASAR BARU... tmpt dia mcm padang besar tp 8 tingkat... kat sini la aku bli baju utk korang... ( nnt balik aku kasi )....harap2 muat la yer..kalu x muat tu,kasi muat gak :D

tmpt shopping kedua adalah .... ape tah........
hah,kitaorg g makan lu, RESTORAN KARAMBA... mahal la.. tp sbb driver van bwk g situ, mkn gak ler... dah la ayam keding ja..

pastu,kitaorg g FACTORY OUTLET STORE... sini paling best... sepanjang jalan tu ada kedai factory outlet... barang branded tp harga murah..... sapa x bli rugi.... disebbkn ak dah bli byk kat pasar baru td,kat sini x bli r ( pokai2...)

yg terakhir adalah CIHAMPELAS... ni syurga shopping budak laki ja... t-hirt n jeans berlambak... ak juz jalan ja... ( x berminat )...hua3...

tepat pkul 5.30,kitaorg dah bertolak ke stesen kereta api,train pkul 6.30.... masa smp masing 1-2 beg ja, tyme balik... subhanallah.... bayangkan je la....

tp masing2 puas hati,naik train ade yg trus tidor... tp ak layan citer ATAS NAMA CINTA... hahaha....

ok... jumpa d utan aji nnt..
c you guys :D
salam....

0 comments:



Post a Comment